Sama HISS-systeemihän Varaderossakin taitaa olla, eli hyvin todennäköisesti sama vika.TLi kirjoitti: ↑Ti Loka 19, 2021 7:28 pmOlikohan mun Varaderossa sama vika aikanaan? Siinä myös ajonesto esti käynnistymisen ja antoi käynnistyä vasta jonkin ajan kuluttua. Tämän sai kuitenkin kerrettyä kun tönäsi pyörää vaihde päällä hiukan, tämän jälkeen käynnistyi aina samantien. Jotain siihen korjaamolla vaihdettiinkin, en vaan millään muista mitä.Tallitonttu kirjoitti: ↑La Loka 16, 2021 7:19 pm Laitetaanpa päätepiste tälle tapaukselle, jos sattuu joku muukin vielä näiden vanhojen sotaratsujen kanssa touhuilemaan.
Ajoneston vikaa tuli haettua neljänä kesänä, mutta Honda oli silti ajossa jatkuvasti. Välillä pelasi ok kuukauden-parikin ja välillä taas kiukutteli tiuhempaan. Eli valo jäi palamaan kun virrat käänsi päälle. Lähti kuitenkin aina tulille muutaman minuutin houkuttelun jälkeen.
Vaihdoin edellä lueteltujen osien lisäksi vielä koko johtosarjan ja tappokatkaisijan, eli mielestäni kaikki ajonestoon vaikuttava oli vaihdettu, oireilu jatkui..
Hondan merkkihuollon kavereitakin tuli vaivattua ja sieltä tuli vinkki liittyen mittaristoon. Sekin tarkistettiin ja kunnossa oli.
Kunnes tänä keväänä yhdellä reissulla virrat katosi kesken ajon pari kertaa. Mietintämyssy meni entistä syvemmälle päähän, kunnes mieleen muljahti kampiakselin asentotunnistin....
Siinähän se sitten oli. Nyt pelaa!!!![]()
Sikäli erikoista, että näyttäisi olevan kyse jonkinlaisesta tyyppiviasta. Paljon löytyi esimerkkejä netin syövereistä jossa samaa oiretta ihmeteltiin, mutta ratkaisua ei löytynyt.
Olipahan projekti.
ps. Myydään Hondaan priimakuntoiset sähköosat lähes kaikki![]()
Itsekin olin pannut merkille saman kuin sinä ja moni muukin näytti huomanneen, eli kun konetta pyöräytti vähän niin saattoi lähteä heti. Tämä ainakin antaa startata vaikka valo palaa, joten pyöräyttelin startilla. Minulla se ei tosin auttanut aina, vaan vaati useimmiten avaimen kääntelyä muutaman minuutin ennenkuin päästiin matkaan.
Joskus ne minuutit vain tuntuivat aika pitkiltä, kun oltiin kairassa vaikka Laassalaen poroaidalla ja ajokaverit odotteli koneet käynnissä että mikä maksaa