Alepos kirjoitti:Saako tuon magneeton irti ilman Suzukin omaa ulosvetäjää? Onko muuten pultti ihan oikeakätinen?
Ensinnäkin hommaa tai lainaa jostakin huoltomanuaali ajokistasi, mieluiten tehtaan oma. Omasta kokemuksesta ainakin Clymereissä on suoranaisia virheitä.
Itse tein ulosvetäjän laakerikaupasta ostetusta laakerinlukitus mutterista, kierrettä en vain muista, mutta voin tarvittaessa etsiä ulosvetäjän tallinkätköistä. Kierre on oikeankätinen, mutta kytkimen puolella kampiakselin päässä oleva kierre on vasenkätinen.
Joissain pulteissa lukee "L", tarkoittaako se vääränkätistä kierrettä?
Suzukin pultteja on samalla kierteellä kolmenlaisia. Ilman merkintää, merkintä nro. 4 ja sekä nro.7. Eihän merkintä voisi olla nro 7 ?
Homma menee niin, että huoltokirjassa on taulukko merkittömille, nro. 4:lle sekä nro. 7:lle. Ja numero seiskat ovat kovempia ja niillä taulukossa on tiukimmat momentit.
4 ja 7 vastaavat ehkä mustia 10.8 tai 12.9 ruuveja, siitä mulla ei kuitenkaan ole tarkemapaa tietoa, olen käyttänyt alkuperäisiä tarvittaessa.
Onko lohkojen erottamisessa jotain huomioitavaa ja niksiä?
Lohkojen välissä 350-650 DR:ssä ei ole muuta kuin Suzuki-Bondia, mutta ohjuriholkit voivat olla hapettuneita melko tiukkaan lohkoon kiinni. Eli jotain irrotusprayta, lämpöä ja järki käteen, niin kyllä ne lohkot irtoavat toisistaan. Mitään työkalua ei pidä mennä laittamaan tiivistepintojen väliin.
Laakerit saa erikoislaakereita lukuunottamatta hyvinvarustetuista laakeriliikkeistä. Otat laakerit mukaan liikkeeseen, niin ne ymmärtää mahdolliset merkinnät niistä parhaiten. Oulussa Pohjan laakeri, Laakeri Forum tai Tauno Tasanto ovat hyviä liikkeitä. Muista katsoa vaihteistoa purkaessasi, miten päin mahdolliset toiselta puolelta suojat laakerit ovat, koska vaihteiston voitelu voi tapahtua niiden kautta.