drz-400 piristely

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

vuohi
Viesti:

drz-400 piristely

Viesti Kirjoittaja vuohi »

mitä muita "halvahkoja" keinoja on piristellä tota ja nelitahtisia yleensäkkin kuin tuo imu ja pakopuolen hengityksen parantelu ja suuttimien säätö? johonkin isompiin katupyöriin myydään "syttypyöriä" jotka muuttavat sytys ennakkoa, onkohan tommosista muuta kuin psykolokista hyötyä ja tihentävätköhän moiset viritelmät huoltoväliä paljolti? ja onko kukaan kenties asentanut moista .
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Halvalla ei saa paljoa aikaan. DRZaan saa kalliilla rahalla mm. uudet nokka-akselit 300$, pakoputkisto esim Muzzy 560€. Uudella CDI-boxilla saa lisää kierroksia n. 500rpm ja 436cc mäntä on saatavana korkeammalla puristussuhteella, niiden hintatasoja en äkikseltään osaa sanoa.

Mulla on jo nokka-akselit ja pakoputkisto on suunnitelmissa.

En usko että näillä on olennaista vaikutusta huoltoväleihin, noh ehkä öljyt vois vaihtaa vähän sakeammin esim 3000 välein.
niffestone
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Laita lisäksi crossin nokka-akseli ja kevyempi vauhtipyörä, niin johan pärähtää, mutta enduromaisuus on tipotiessään. Siitä eteenpäin ajetaan kierroksilla ja agressiivisemmin :twisted: . Eikö se Suitsan malmi ole vakionakin ihan pirtsakka?
Pasi

niffestone kirjoitti:Laita lisäksi crossin nokka-akseli ja kevyempi vauhtipyörä,

Eipä taida DRZaan olla tuollaisia saatavana. Thumpertalkin raadin enemmistö on sitä mieltä, että Hotcams-nokat on po. mopoon parhaat. Vauhtipyörän vaihdosta en ole kuullutkaan, eikös se ole 2t-mopojen heiniä?
niffestone
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Vauhtipyörällä on vieläpä verraten suuri vaikutus moottorin luonteeseen. Tuolla offroadpro.netissä S. Kannisto-niminen rouva polemisoi aihetta taannoin. Experimenttejä tehtiin muutettaessa Kawan pikku-crossia endurokuosiin.
Pasi

En kiistä etteikö vauhtipyörän vaihtaminen muuttaisi moottorin luonnetta. Tarkoitin kommentillani vain sitä, etten ole tietoinen DRZ400een saatavana olevasta vaihtoehtoisesta vauhtipyörästä. Saattaa tietenkin olla että tietoni (tästäkin asiasta) ovat puutteelliset, vaikka myönnänkin nähneeni jonkun verrankin vaivaa selvittääkseni erilaisia optioita DRZaa koskien.

S.Kannisto omistaa ilmeisesti 250cc pelin, ehkä RMZ250aa vastaava Kawa? Sillä ei ole paljoakaan tekemistä 400cc DRZn kanssa.
Pasi

Vielä tuohon alkuperäiseen kysymykseen palatakseni niin ainut kohtuuhintainen viritys mikä tulee mieleen on, että isontaa ilmansuodatinboxin aukko noin 9*9 cm suuruiseksi, vaihtaa neulaksi JD sinisen ja pääsuuttimeksi n. 165 ja tk-suuttimeksi n. 42 (vastaavat ilmasuuttimet 200 ja 100).

Nämä tk-suuttimet pätee jos coast enrichener ei ole asennettuna. DRZaan tarkoitetut pakoputkistot eivät ehkä passaa CCMään koska mallien rungot ovat erilaiset.

DRZ400Essä on vakiona tietääkseni DXP-neula joka on melko laiha. Parempi olisi kuulemma EMM, tällöin tietenkin suuttimet on jotain muuta.

Monet uskovat, että paras neula olisi tuo mainitsemani James Dean joka on kaksoiskartiokas toisin kuin Keihinin neulat. Mulla JD pelaa hienosti mutta toisaalta en ole kokeillut omassani Keihinin neuloja joten en omasta kokemuksesta voi sanoa mikä olis paras.

JD neuloja saa myös KTMiin viritettyinä, ties vaikka kotkakin tykkäis...
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Minun käsittääkseni DRZ:n kisaversioissa on kovempi puristus kuin S-mallissa, joten sylinterin alatiivisteen vaihto vaikuttanee ainakin johonkin...
Pasi

Ande749 kirjoitti:Minun käsittääkseni DRZ:n kisaversioissa on kovempi puristus kuin S-mallissa, joten sylinterin alatiivisteen vaihto vaikuttanee ainakin johonkin...
Vuohen CCMssä kone on jokseenkin sama kuin DR-Z400E:ssä jossa siis on tämä ohuempi tiiviste. Minua ja Ilkkaa tiivisteen vaihetus kyllä auttaisi. Toistaiseksi olen pidättäytynyt ko. toimenpitteestä koska olen tutkinut että panos/tuotos -suhde on heikohko.

Vaihtaisin jos joutuisin jostakin syystä käytäyttämään kantta poies.
Kossu

Viesti Kirjoittaja Kossu »

http://drz.info/drz/
Tuolla mahtaa olla jotain infoa asiasta, suurimmat erot e-malliin lienevät kaasari, puristukset ja nokat.
vuohi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vuohi »

joo ja noi pakoputki, suutin ja ilmansuodatin asiat on jo hoidettu kun pyörässä on tehtaan oma slipari ja siihen kuuluvat suuttimet ja mitä mää tota ilmansuodatinta oon katellu niin eipä taida sekään rajoittaa kun ei ole oikeen mitään koteloa siinä ympärillä vaan on tommoinen crossipyörä tyyppinen ratkaisu.
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
Kossu

Viesti Kirjoittaja Kossu »

Kumpi kaasari ccm:ssä on?
Pasi

FCR
Vastaa Viestiin