ketjulukko - ketjukokojen merkintä

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

HarriI
Pyörä: 990 Adv

ketjulukko - ketjukokojen merkintä

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Tämä vois kuulua tuonne tyhmien kysymysten kerhoon, mutta..

Ketjulukkoa reppuun kaiken varalle, mutta mistä tiedän oikean koon?

KTM 690 Enduron ketjun lenkeistä ei löydy merkintää minkä kokoinen se on. Esim. katsoin että KTM EXC-F 250 on sellainen merkintä ketjuissa kuin 520 DID VX. Miten ja mistä kohtaa koko mitataan, vai pitääkö se muuten tietää? Esim. motonetin hyllystä löytyy 428, 520, 525.. ketjulukkoja.
Maarala
Pyörä: Polle Haukansilmä...

Re: ketjulukko - ketjukokojen merkintä

Viesti Kirjoittaja Maarala »

-08 690E:n ketjut vasta vaihdoin. Ketju piti muuten olla 520 ja 120 lenkkiä, mutta olikin muistaakseni vain 114 lenkkiä. No liian kanssahan aina pärjää. Ens kerralla osaa varaosatiskillä ottaa heti lyhemmän ketjun. Mutta vastauksena kysymykseen että ketjulukko on siis 520 ja ite laitoin niitattavan, olikohan tarkka merkintä DID 520ZJ.
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
cr500af
Pyörä: at 650

Viesti Kirjoittaja cr500af »

ketjulukko voi olla myös eri levyinen riippuen siitä onko se tarkoitettu o-renkaille vai ei
tein itse ja säästin
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Ja jos olen oikein ymmärtänyt, myös akselien paksuus vaihtelee. Korjatkaa, jos olen väärässä, koska helpottais omaakin oloa...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Maarala
Pyörä: Polle Haukansilmä...

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Juu se ketjulukkohan on leveämpi o-renkailla ja kapeampi ilman. Mutta luullakseni se kapeampi ketjun lenkki johon se kiinnitetään on aina samanlevyinen huolimatta ketjun tyypistä? Luulis näitten olevan kuitenkin standardisoitu niinkuin teollisuudessa käytetyt ketjut ja ketjupyörätkin. Samoin varmaan on määritetty tapin paksuus. Se oli 5 milliä siinä ketjulukossa jonka itse laitoin.

Ehkä tää kohta meniskin paremmin sinne tyhmiä kysymyksiä-osastolle ellei joku viisaampi sano miten se oikeasti on :P
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Maarala kirjoitti:Juu se ketjulukkohan on leveämpi o-renkailla ja kapeampi ilman. Mutta luullakseni se kapeampi ketjun lenkki johon se kiinnitetään on aina samanlevyinen huolimatta ketjun tyypistä? Luulis näitten olevan kuitenkin standardisoitu niinkuin teollisuudessa käytetyt ketjut ja ketjupyörätkin. Samoin varmaan on määritetty tapin paksuus. Se oli 5 milliä siinä ketjulukossa jonka itse laitoin.

Ehkä tää kohta meniskin paremmin sinne tyhmiä kysymyksiä-osastolle ellei joku viisaampi sano miten se oikeasti on :P
Niin - tais olla DID ZVM2-ketjussa tapin paksuus 5,23 mm (digitaalityöntömitalla mitattu). Siksi minua kiinnostaisikin, että onko tuo tapin paksuus standardi vai mistä kohtaa vahvemmat ketjut ovat vahvempia. Materiaaleistako pelkästään? No, tilasin kuitenkin samalla tulevaan ZVM2-ketjuun 2 kpl ketjulukkoja, kun noista nykyisistä ei ole varmuutta.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Vastaa Viestiin