Ketjujen niittaus?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Ilkka

Ketjujen niittaus?

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Millä ja miten olette niitanneet ketjut? Pistepuikolla ja (paja)vasaralla vai jotenkin muuten?
AriK
Pyörä: KTM 950 adv. S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

Itse olen niitannut ketjut paikallaan pistepuikolla, seinää vasten tuettu rautakanki vasteena. Hankalaa mutta onnistuu kyllä.

Helpommalla saattaa päästä niittaamalla ketjut työpöydällä. ketjut saa sitten asennettua ottamalla takahaarukka auki
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Pistepuikko ja vasara, toisella puolella 2 kg leka.
Ilkka

Kiitos neuvoista, samansuuntaisia ajatuksia oli itselläkin.
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

EMC:ltä saat lainattua niittausvekotinta.
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Ruuvaamalla "niitattavat" lukot ovat hyvä ratkaisu, mikäli ei jousilukkoja käytä. Minä olen katupyörissä käyttänut ruuvilukkoja ja sorapyörissä jousilukkoja. Niissä ne ovat kestäneet mutta katupyörissä ei.
Ilkka

Kiitos Marko tuosta EMC vinkistä.

Mulla lensi viime kesänä Africa Twinistä jousilukollinen ketju kesken ajon siistiin myyttyyn takahaarukan päälle. Puolet jousilukosta oli poistunut omille teilleen, joten sen jälkeen ketjut on niitattu.
juha
Pyörä: Suzuki DL650

Viesti Kirjoittaja juha »

Ilkka kirjoitti:Kiitos Marko tuosta EMC vinkistä.

Mulla lensi viime kesänä Africa Twinistä jousilukollinen ketju kesken ajon siistiin myyttyyn takahaarukan päälle. Puolet jousilukosta oli poistunut omille teilleen, joten sen jälkeen ketjut on niitattu.
Kaikki varmaan jo tietääkin että africa twiniin on tosi helppo vaihtaa valmiiksi niitattu ketju kun ottaa takahaarukkaa vähän irti! Vinkkinä ketjunhankintaan tsekatkaa http://www.africatwinshop.de . D.I.D:n valmiiksi niitattu ketju ja rattaat tuli tilattua viime kesänä, hinta oli ihan kohdallaan ja Thomakselta voi isommissa hankinnoissa jopa tinkiä toimituskuluja samaan hintaan :) Vanhat reginan ketjut kului vaihtokuntoon alta aikayksikön, ne alkoi yht'äkkiä venymään ja venymään ja venymään... kunnes hermo petti ja oli pakko vaihtaa ketju ennenkuin paukahtaa..
Vastaa Viestiin