Takomäntä ja kylmänä huudattaminen

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

pokkis
Pyörä: Suzuki DR 600S -85

Takomäntä ja kylmänä huudattaminen

Viesti Kirjoittaja pokkis »

Tervehdys.

Eilen kävi sitten se kaikista vittumaisin, eli pyörä pöllittiin. Härskisti oli rosvo repinyt virtalukon irti ja jollain kumman konstilla saanut polkaistua tohtorin käyntiin, ja kaikki tämä tosiaan keskellä kirkasta päivää. Sain kyllä haettua pyörän takaisin ja räpsäistyä tekijästä hyviä kuvia, eli todnäk tapaus selviää.

Mutta nyt tarvisi kartoittaa mitä kaikkia vaurioita tästä tuli. Tohtorissa on alle 6000 km ajettu takomäntä, ja luonnollisesti se rosvo ei antanut sen lämmetä ollenkaan ennen lähtöä. Ja silminnäkijöiden mukaan kyyti oli melkoista. Laitoin jo rikosilmoitukseen maininnan, että mahdollinen moottorivaurio tuli, mutta millä todennäköisyydellä semmoinen tuli oikeasti ja kuinka paha se voi olla ilman että sitä heti huomaa?
Minua on turhaa syyttää mistään! Minä olen aina ollut hyvien puolella!
virtaes
Pyörä: TM EN 300 FI

Re: Takomäntä ja kylmänä huudattaminen

Viesti Kirjoittaja virtaes »

Oliko sulla siinä pyörässä varkausvakuutus? Jos vauriot korjataan liikkeessä vakuutuksen piikkiin, niin kai ne siinä samalla voivat selvittää männän ja sylinterin kunnon. Lähinnä tulee mieleen puristuspainemittaus tai kurkata sylinteriin sisään jollain endoskoopilla.

Luulisi kyllä, että jos et huomaa pyörässä mitään eroa ennen ja jälkeen rikollisen käsittelyn, niin ei siinä mitään sitten tapahtunutkaan. Mutta vaikea siitä on mitään varmaa sanoa, muuten kuin ajan kanssa.

Inhottava tilanne, toivottavasti saavat tekijän vastuuseen.

JT
pokkis
Pyörä: Suzuki DR 600S -85

Re: Takomäntä ja kylmänä huudattaminen

Viesti Kirjoittaja pokkis »

Pelkkä liikennevakuutus, eli pitää luottaa siihen, että Poliisi löytää tekijän ja valtiokonttori maksaa viulut. Sen verran hyvät kuvat sain naamasta ja kaulatatuoinneista että luulisi onnistuvan.

Nyt kun mainitsit, niin tuli mieleen että työmaalla on endoskooppi. Toivottavasti ei ole mitään käynyt kun on kuitenkin isoimpaan ylikokoon jo porattu, eikä noita 80-luvun tohtorin sylintereitä saa marketista. Menee äkkiä mäntineen ja koneistuksineen tuhannen euron korville hintalappu jos niikseen tulee.
Minua on turhaa syyttää mistään! Minä olen aina ollut hyvien puolella!
Vastaa Viestiin