Siis pariko viidellä taalalla? Jos etu- ja takarenkaan saisi edes sadalla eurolla, niin se olisi erittäin hyvä juttuMarko Hemmilä kirjoitti:Referenssiksi heitin että USA:ssa noi renkaat maksaa karvan yli 50$...
Renkaiden hinnoista
Valvoja: Moderaattorit
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Kerroin tuolla aiemmin, että Reifenverstand ehdotteli Mezeler Enduro 4 renkaita pyörään, jonka aioin ostaa.
Ostin pyörän tänään
Ja kas kummaa siinä oli alla Enduro 4.
En tullut katsoneeksi rengasmerkkiä, kun koeajoin pyörän viikko sitten.
Renkailla on varmaan ajettu 15000 km, koska ne on ostettu vuonna 2002 ja huoltolaskut kertovat kilometrikertymää.
Renkaissa on kulutuspintaa vielä ehkä 3 mm. Siis pelkkää asfalttiajelua ( edellinen omistaja oli nainen )
Kun ajelin ko. pyörää tuntui, että renkaissa ei ole pitoa juuri mitään. Tähän kyllä varmaan vaikutti se, että soratie, jolla ajoin, oli ihan pientä irtohiekkaa koko matkan.
No nyt täytyy vielä niitä kokeilla josko pärjäisi muutaman viikon, mutta seuraavat renkaat ( Metzeler Tourance ) ostan varmaan Reifenverstandilta netistä.
Kiitos kaikista vihjeistä tässä ketjussa.
Pekka

Ostin pyörän tänään
Ja kas kummaa siinä oli alla Enduro 4.
En tullut katsoneeksi rengasmerkkiä, kun koeajoin pyörän viikko sitten.
Renkailla on varmaan ajettu 15000 km, koska ne on ostettu vuonna 2002 ja huoltolaskut kertovat kilometrikertymää.
Renkaissa on kulutuspintaa vielä ehkä 3 mm. Siis pelkkää asfalttiajelua ( edellinen omistaja oli nainen )
Kun ajelin ko. pyörää tuntui, että renkaissa ei ole pitoa juuri mitään. Tähän kyllä varmaan vaikutti se, että soratie, jolla ajoin, oli ihan pientä irtohiekkaa koko matkan.
No nyt täytyy vielä niitä kokeilla josko pärjäisi muutaman viikon, mutta seuraavat renkaat ( Metzeler Tourance ) ostan varmaan Reifenverstandilta netistä.
Kiitos kaikista vihjeistä tässä ketjussa.
Pekka
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Jos oot tilailemassa Saksasta, niin kannattaa varmaan ilmoitella täällä pohjoisen kimppatilauksesta. Saattais porukasta löytyä kiinnostuneita ja lähetyskulutkin olisivat varmaan pienemmät.
Itse en juuri tällä hetkellä tartte renkaita kun on 2 settiä käyttämättömiä renkaita varastossa ja D606:t tilattu USA:sta kaverin kautta.
Itse en juuri tällä hetkellä tartte renkaita kun on 2 settiä käyttämättömiä renkaita varastossa ja D606:t tilattu USA:sta kaverin kautta.
No, noi lähetyskulut on tietysti yksi juttu.
Mutta mukavampi kuitenkin hakea kamat omasta postista kuin ruveta niitä jakelemaan jollain huoltoasemalla välillä Raahe- Tornio.
Ei siinä varmaan lähetyskuluissa säästä kuin muutaman euron tai viis euroa per rengas.
Kun tilaan niitä, niin voin laittaa tarinaa siitä, miten homma onnistui ja mitä maksoi.

Mutta mukavampi kuitenkin hakea kamat omasta postista kuin ruveta niitä jakelemaan jollain huoltoasemalla välillä Raahe- Tornio.
Ei siinä varmaan lähetyskuluissa säästä kuin muutaman euron tai viis euroa per rengas.
Kun tilaan niitä, niin voin laittaa tarinaa siitä, miten homma onnistui ja mitä maksoi.
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Moi,
Mulla on ollut Anakeet yhden kesän ja olen niihin erittäin tyytyväinen. Renkaat ovat erittäin varmat kuivalla sekä märällä asvaltilla ja jos lähtevät luistoon, niin tekevät sen varsin maltillisesti ja hallitusti.
Kovalla hiekalla toimivat kohtuu hyvin, mutta pehmeä hiekka ja/tai paljon irtosoraa tien päällä alkaa olla niiden äärirajoilla.
Pidolla on toki myöskin se huono puoli, että ne eivät ole ehkä kaikkein pitkä ikäisimmät renkaat, mutta kuten muitakin renkaita, niita saa onneksi Saksasta kohtuu hinnalla.
Sen verran vakuuttavat ovat olleet, että uusi pari on varastossa odottamassa.
Terveisin
Mulla on ollut Anakeet yhden kesän ja olen niihin erittäin tyytyväinen. Renkaat ovat erittäin varmat kuivalla sekä märällä asvaltilla ja jos lähtevät luistoon, niin tekevät sen varsin maltillisesti ja hallitusti.
Kovalla hiekalla toimivat kohtuu hyvin, mutta pehmeä hiekka ja/tai paljon irtosoraa tien päällä alkaa olla niiden äärirajoilla.
Pidolla on toki myöskin se huono puoli, että ne eivät ole ehkä kaikkein pitkä ikäisimmät renkaat, mutta kuten muitakin renkaita, niita saa onneksi Saksasta kohtuu hinnalla.
Sen verran vakuuttavat ovat olleet, että uusi pari on varastossa odottamassa.
Terveisin
Mika TA-91
- mark.o
- Pyörä: Honda XL650V
- Viesti:
Taidanpa laittaa sellaset tuolta saksanmaalta tilaukseen ennen ku lehti ilmestyy puuhun. Eihän tuollainen yleisrengas tietenkään koskaan ole kunnon rupulirenkaan vertainen irtonaisella alustalla, mutta vauhtia oikein säätämällä pärjää. Arkiajo painottuu minun kohdalla kuitenkin aika paljon päällysteelle kun asustelee täällä urbaanissa ympäristössä.
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Samasta paikasta (Reifenversand) olen niitä osteskellut.Pekkavee kirjoitti:Noi Anakeet näyttää maksavan melkein saman kuin Metzelerin Tourancet tuolla Reifenversandin nettikaupassa, Anakeet 183 euroa ja Tourancet 180 euroa, etu ja takarengas mun pyörään yhteensä.
Mistä Saksan kaupasta sä Mika olet niitä ostanut.
Pekka
![]()
Terveisin
Mika TA-91
Tilasin Reifenversand:ista 24.1 kolme paria renkaita ja maksoin Visalla (kaksi paria Touranceja ja yksi pari kaverin Bandiittiin). Sähköpostiin tuli vahvistus tilauksesta. Meni vajaa kolme viikkoa eikä mitään kuulunut. Minä sitten kyselemään sähköpostilla, missä tilaukseni viipyy. Sieltä vastaus ala-aste englannilla josta ymmärsin, että renkaat ovat pian lähdössä. Sähköpostiin tulikin pian seurantakoodit DPD:lle, josta olikin sitten mukava seurailla renkaiden tuloa kotimaahan.
Tänään posti toikin lähetyksen suoraan työpaikalle. Yksi rättirengas olikin muuttunut teräsvöiseksi :hymiö ja en ollut uskoa silmiäni, mitä renkaisiin oli teipattu, kelloradio!? Hyvittivät ilmeisesti toimituksen viivästymistä :toinen hymiö. No, lähettäähän ne saksalaiset DVD -levytilauksenkin mukana aina pikku pullon brandya.
Noissa rätti/teräsvyörenkaissa on päällisinkin puolin aikamoinen ero. Teräsvyörenkaan runko on leveämpi ja laitimmaiset palat selvästi matalammat kuin ristikudosmallissa. Kuviokin on vähän erilainen. Teräsvyöt on valmistettu Saksassa ja ristikudosrenkaat Brasiliassa.
Kolmen parin toimituskulut oli yhteensä 46€ joten reilu 15€ per pari. Touranceparille tuli siis yhteensä hintaa 131€, ei hullummin.
Edit: http://www.mynetmoto.com/ osoitteesta lupaavat löytyvän tulevaisuudessa palvelua ihan suomen kielellä, toistaiseksi vain huvittavia käännöksiä.
Tänään posti toikin lähetyksen suoraan työpaikalle. Yksi rättirengas olikin muuttunut teräsvöiseksi :hymiö ja en ollut uskoa silmiäni, mitä renkaisiin oli teipattu, kelloradio!? Hyvittivät ilmeisesti toimituksen viivästymistä :toinen hymiö. No, lähettäähän ne saksalaiset DVD -levytilauksenkin mukana aina pikku pullon brandya.
Noissa rätti/teräsvyörenkaissa on päällisinkin puolin aikamoinen ero. Teräsvyörenkaan runko on leveämpi ja laitimmaiset palat selvästi matalammat kuin ristikudosmallissa. Kuviokin on vähän erilainen. Teräsvyöt on valmistettu Saksassa ja ristikudosrenkaat Brasiliassa.
Kolmen parin toimituskulut oli yhteensä 46€ joten reilu 15€ per pari. Touranceparille tuli siis yhteensä hintaa 131€, ei hullummin.
Edit: http://www.mynetmoto.com/ osoitteesta lupaavat löytyvän tulevaisuudessa palvelua ihan suomen kielellä, toistaiseksi vain huvittavia käännöksiä.
404 HTTP Error File not found
Reifenversandilla näyttää olevan tarjous etusivullaan: yli 300 euron ostosta kelloradio kaupan päälle.
Mä tilaan kanssa Touranceja ensi kuun alussa.
Tarviiko joku muu Raahessa renkaita, voitaisiin tilata kimppatilaus.
Terveisin
Pekka
PS. Toi kelloradiotarjous oli näköjään vaan siellä saksankielisillä sivuilla.
Mä tilaan kanssa Touranceja ensi kuun alussa.
Tarviiko joku muu Raahessa renkaita, voitaisiin tilata kimppatilaus.
Terveisin
Pekka
PS. Toi kelloradiotarjous oli näköjään vaan siellä saksankielisillä sivuilla.