Samat sanat. 06-vuoden tammikuusta ne on olleet kovassa käytössä. Korvat tykkää.Kunkku kirjoitti:niin sitten ei voi muuta kuin suositella Finfonicia.
Täällä testiä ja höpinää: viewtopic.php?f=2&t=2009&st=0&sk=t&sd=a&hilit=Finfonic
Valvoja: Moderaattorit
Samat sanat. 06-vuoden tammikuusta ne on olleet kovassa käytössä. Korvat tykkää.Kunkku kirjoitti:niin sitten ei voi muuta kuin suositella Finfonicia.
Kävin juuri Respektan, eli Kuuloliiton tms. kaupassa Oulussa ostamassa Alpinen suojaimet. Jännä hinnoittelu: Tuo MotoSafe-paketti, johon kuuluu yhdet suojaimet, niihin kahdet eritehoiset suodattimet ja kangaspussukka maksaa 37 euroa. Aivan vastaavalla suodattimella oleva suojain, vain yhdellä suodattimella, kovassa muovikotelossa maksaa 22 euroa.tertsu kirjoitti:Nuo muotoon valetut suojaimet ovat varmasti kaikkein parhaita, mutta ei ole huonot nämäkään http://www.phonak-kauppa.fi/tuote/15/68 ... lonsuojain. Monta vuotta jo tullut noita käytettyjä ja minun korviin nuo istuu aika hyvin. Ostin tummoiset jostain kuuloliiton tms. myymälästä Oulusta, mutta nykyisin noitakin saa vaikka mistä esim. MP liikkeistä. Jokohan ens suvelle jo raskis ostaa uudet...
Itse ostin nuo Alpinet viime keväänä paikallisilta messuilta, reilun parikymppiä ottivat MotoSafe-paketista. Ja kehua voin minäkin lähes varauksetta yhden kesän kokemuksella. Omaan korvaan sopii hyvin eikä ärsytä tai paina korvakäytävää kuten Earit ja Biltsukan oranssit jne. minulla tekevät, tosin asettelu vaati aluksi jokusen toiston ettei heti parin kilsan päästä tarvinnut alkaa säätämään uudestaan. Olen käyttänyt vain niitä "vahvempia" vaimennuselementtejä, ja niillä vaimennus on minulle sopiva, ei tule olo että on ihan umpiossa. Ainoa miinus on ainakin omissa kappaleissani se että silloin tällöin pois ottaessa tattiosa jää korvaan ja käteen jää pelkkä vaimennustappi - ilman pihtejä tai pinsettejä on tosin tähän saakka selvitty siitäkintertsu kirjoitti:Nuo muotoon valetut suojaimet ovat varmasti kaikkein parhaita, mutta ei ole huonot nämäkään http://www.phonak-kauppa.fi/tuote/15/68 ... lonsuojain. Monta vuotta jo tullut noita käytettyjä ja minun korviin nuo istuu aika hyvin. Ostin tummoiset jostain kuuloliiton tms. myymälästä Oulusta, mutta nykyisin noitakin saa vaikka mistä esim. MP liikkeistä. Jokohan ens suvelle jo raskis ostaa uudet...
Juu erittäin kallista. Vaihdoin pyörää niin loppu kuin seinään metelimuma kirjoitti:Minulla on ollut nuo FinFonicit monta vuotta.Kestävät ovat ja mukavat pitää,mutta..
Moottorin ääniä en juurikaan ajaessa kuule mutta ajoviiman aiheuttamaa suhinaa nuo
ei ainakaan minun huonokuuloisista korvista pysty poistamaan.Mulla on tuo vaimenninosa(se reikään tuleva muoviosa)eniten vaimentava.Täysin tukkoon niitä ei kuulemma saa panna.
Tuo suhinan poisto on näköjään vaikeaa.Maksoi aikoinaan parisataa.
Usko ta älä, uusi pyöräsikin pitää meteliä, kun siirryt kesän tullen sen kanssa tien päälle. Nyt kun istut autotallissa sen päällä ja pöriset, suurempi ongelma on pyörän etupuolella olevan seinän kastuminen.jaa kirjoitti: Vaihdoin pyörää niin loppu kuin seinään meteli. Yleensä nykyisin unohan laittaa koko Alpsit päähän kun ei ole meteliä.
IMHO toi nyt niiiin pahan näköinen ole. Jos et olisi kertonut, olis toi mennyt kaupallisesta vermeestä...jaa kirjoitti:eli omatekoinen visiiri joka lähentelee pappatunskan ulkomuotoa & kokoa ja näin ei aiheutakkaan meteliä ollenkaan.
Puhtaalla ilmallahan noi äänet muuttuis ihan kokonaan. Kainoksi nakusuhinaksi. Taannoin otin aina aika ajoin v-stromin pleksin pois kun korvat ei kestäneet (ennen noita vinvonikkeja), ja ero oli valtaisa. Mutta sitten taas kyllästy siihen että joka norttitauolla piti olla putsaamassa visiiriä. Ja sadesäällä mikälietexit kaipasi vähän apuja pitääkseen sisimmät kerrokset kuivina, ja kylmemmillä mitkälieangorat kaipasi vähän parempaa kylmän ilman poisohjaamista...jaa kirjoitti:Paras olisi varmasti ollut poistamalla pleksi kokonaan. Silloin olisi tullut terve ilmavirta kypärään, eikä pleksin söhrimä.